Dag 36 maandag 1 juni 2015 Vinos - Santiago de Compostela 48 km Totaal EINDSTAND 2806

1 juni 2015 - Santiago de Compostela, Spanje

YES !!!! We zijn er !!!
Met een kilometerstand van 2806 zijn we in 36 dagen erheen gefietst. Een rustdag hebben we genomen aan de Atlantische Oceaan en twee keer een halve fietsdag om een stad te bekijken.
De dag begon zoals gewoonlijk vroeg. Douchen, dit keer een ontbijtje gemaakt door de man des huizes.. en dat was met gebakken eieren met spek. En dat hadden we ook wel nodig, want we moesten toch weer flink klimmen !
Tijdens de lunch hadden we Wifi en er kwam een mailtje binnen van mijn, Rob, vrienden Han en Mech Verkuijlen: zij waren grootouders geworden van een kleinzoon LUCAS PROFICIAT.
En wij hadden de afgelopen overnachting in Casa Lucas....
Opnieuw was het een prachtige, zware fietstocht. Veel kleinschalige akkerbouw, we roken en zagen ook veel koeien en heel veel bosbouw in de heuvels nabij Santiago.
Voordat we de stad binnenfietsen hebben we wat gegeten en een beetje uitgerust om de emotionele aankomst goed te beleven.
Tja, en dan moet je in de stad zelfs nog afstappen omdat de weg met kasseien te stijl is om te kunnen fietsen..
En dan sta je op dat grote plein voor die immense Kathedraal. Om je heen een dwarsdoorsnee van mensen uit alle landen, alle leeftijden. Maar allemaal met dezelfde beleving !! Fototoestellen worden uitgewisseld om dit unieke moment vast te leggen.

We gaan op zoek naar ons hotel Mexico. Daar is namelijk ook de verzamelplek voor fietsen naar Nederland. We leveren we onze fietsen in en al de bagage gaat in twee grote dozen. We zijn zo slim om ons ter plekke om te kleden (Tout nu, onder je fietskleding draag je niets)
Weer een ruime, goede kamer met en heerlijke douche hebben we. En ik kan ook nu weer mijn bed naar het open raam verplaatsen, want ik rust dubbel zo goed uit als ik 'buiten' slaap.
En dan de stad in. ..
Morgen zullen verslag doen van de stad die al eeuwen zo'n aantrekkingskracht heeft.

**** Op Camino naar Santiago de Compostela. . DOEN (eens in je leven) **

1. Henk van Dijk:
    1 juni 2015
    Gefeliciteerd met jullie volbrachte tocht. Ik ben nu halverwege Finisterre en hoop zaterdag terug te vliegen naar Amsterdam . Heb vanavond genoten van prachtige spontane Gallische (Keltische) volksmuziek in het pensionnetje waar wij verbleven. Het ga jullie goed!
  2. Lian van Meurs-Merks:
    Jullie zijn TOPPERS!!!!
    Nu kunnen jullie dus goed de stad gaan beleven waar je het allemaal voor gedaan hebt! Veel bezinning en geniet ervan!
    Nogmaals; een TOP-PRESTATIE!!!
  3. Han Verkuijlen:
    1 juni 2015
    Allereerst proficiat! Een hele mooie prestatie! Het zal even wennen zijn morgen, geen fietsdag, geen fietstenue, geen hellingen, kortom, de dag gebruiken van de stad te genieten! En op je in laten werken dat jullie je doel bereikt hebben! En genieten van de smeltkroes aan mensen uit allerlei delen van de wereld!
    Onze Lucas hebben we inmiddels ook bewonderd! Trotse ouders en op z'n Limburgs gezegd het is
    'n moj menke! Dank voor je felicitatie!
  4. Annie van Puijenbroek:
    1 juni 2015
    Gefeliciteerd mannen! Missie volbracht! Jullie zijn echte TOPPERS!
  5. Harry & Wilhelmien (koppel uit volkel):
    1 juni 2015
    proficiat! Met ons gaat het nog steeds goed. Genieten vandaag van een halve snipperdag.hawdoe wanne.
  6. Hans en Ria:
    1 juni 2015
    Wat een prestatie heren! Ooit vanaf autoslaaptreinstation Biaritz naar noord Portugal gereden met onze Panda. Van Palencia naar Benavente zo'n 200km door een leeg landschap. Dat vonden wij al zwaar. Wat zullen jullie een gigantisch besef van het begrip afstand hebben gekregen. Dat is wat anders dan met de stalen vogel ergens binnen een paar uur gedropt te worden.
    Nogmaals, wat een prestatie. En voor Rob, tot vrijdag in Vught. Wellicht komen de dames handbalsters weer langs om te douchen!
  7. Annelies:
    1 juni 2015
    Gefeliciteerd. Volbracht. Top. Tot van de week een keer.
  8. Harry en Carien:
    1 juni 2015
    Heren chapeau! Proficiat met deze prestatie. Geniet nog even van de finishplaats en daarna behouden thuiskomst. We zullen het verslag van de dag gaan missen. ..
  9. Jenny:
    1 juni 2015
    Geweldig voor jullie, jammer voor mij, want ik ben in gedachten met jullie mee gereist en dat is nu over. Laat het maar eerst eens goed bezinken, al die ervaringen. Proficiat, doel behaald, en nu verder! Het ga jullie goed en een behouden thuisvaart toegewenst!
  10. Rino:
    1 juni 2015
    Mannen, gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal, jullie zijn kanjers. Erg knap hoor wat jullie hebben gedaan en goed gepland, 36 dagen, morgen nog een dag in Santiago de Compostela, de fietsen kunnen aan de kant. En woensdag weer terug naar huis, naar jullie gezinnen, familie en vrienden. Maar wat een avontuur hebben jullie beleefd, dat is iets om nooit te vergeten. Veel plezier nog in Santiago de Compostela morgen en een goede reis woensdag terug naar Nederland. Groetjes, Manuela en Rino.
  11. Peter en Berdie:
    1 juni 2015
    Cor en Rob, wij nog steeds in Frankrijk maar jullie steeds gevolgd en elke keer weer genoten van de verhalen en foto's, geweldig wat een prestatie gefeliciteerd en nu nog een beetje genieten van de stad en dan naar huis. Jullie vrouwen verlangen denk ik wel naar jullie. Voor woensdag een goede terug vlucht toe gewenst. Groet Peter en Berdie
  12. Ria en Geert:
    1 juni 2015
    Jullie allebei gefeliciteerd met deze topprestatie. Geniet morgen van jullie rustdag en we wensen jullie een goede terugvlucht.
  13. Femke:
    1 juni 2015
    Hoera!!! Jullie zijn er! Van harte gefeliciteerd!! En ontzettend bedankt voor de prachtige verhalen; ik heb er elke dag met volle teugen van genoten. Veel plezier in Santiago en later met het weerzien van jullie familie!
  14. Ria en Geert:
    1 juni 2015
    Gefeliciteerd alle twee , wat een prestatie. Morgen nog even genieten en woensdag een goede reis terug.
  15. Jan Hendriks:
    1 juni 2015
    vandaag toch nog even benieuwd naar jullie verslag van de laatste etappe. Het einddoel bereikt: proficiat. En zoals ik gisteren al zei: heel veel respect voor deze enorme prestatie. Geniet morgen nog van een dag zonder fiets en daarna een behouden thuisreis.
  16. Nel:
    wauw.....wat een.prestatie.
    GRANDIOSO.
    Een ervaring voor het leven rijker.
    Ga jullie reisverhalen wel missen!!!
    Goede vlucht terug....en geniet van het thuiskomen.
  17. Han Brabers:
    1 juni 2015
    Wat een prestatie Rob en Cor. Jullie doel is bereikt waar jullie lang voor getraind hebben. Een pluim voor jullie tweeën van ons allemaal. En wij nemen graag ons petje voor jullie af wat een doorzetters zijn jullie. Geweldig gedaan mannen !Ook wij zullen jullie reisblog verhalen gaan missen : Rob en Cor op weg naar Santiago de Compostela per fiets.
    Hopelijk tot gauw een groet van familie Brabers
  18. Maria van Heugten:
    2 juni 2015
    Geweldig gedaan Cor en Rob! Heb met veel plezier jullie verhalen en foto's gevolgd. Graag hoor ik een keer live de verhalen (in de Aesculaaf?). Geniet nog van jullie dag in Santiago de Compostella en alvast een goede terugreis en weerzien met jullie geliefden gewenst.
  19. Arnold Reijnen:
    2 juni 2015
    Van harte proficiat met het bereikte resultaat. Diep respect.
  20. Willem-Jan:
    2 juni 2015
    gefeliciteerd beide! mooie prestatie waar je trots op kunt terug kijken. Geniet nog daar en van de terugreis.
  21. Marga & Walther:
    2 juni 2015
    Wat een geweldige prestatie van jullie beiden, proficiat. Een groot applaus van on tweeën . Geniet nog even van de stad en op naar huis want daar zul jullie ook wel naar verlangen. Goede terugreis morgen. Groet Walther & Marga
  22. Nicole et Christian:
    2 juni 2015
    Bravo ! Toutes nos félicitations pour cet exploit !
    A bientôt au Porge
  23. Wopke wijngaard:
    2 juni 2015
    Wat een prestatie !! Elke dag maar weer opnieuw doorzetten. Toch ook met in het achterhoofd de ziekte van Jasper. Goede terugreis gewenst.
    Groeten Wopke
  24. Karin & Bea:
    Proficiat....geweldig gedaan!!!
    geniet nog even van deze dagen en daarna welkom in Nederland.
    Cor..tot over 3 weken....we horen je verhalen dan graag.
    Groetjes uit een zonnig Italie.
    Bea & Karin.
  25. Ad van der Bruggen:
    Hoi Cor en Rob,
    Proficiat met het halen van jullie einddoel. Een compliment. Ben straks benieuwd, kunnen we onze belevenissen uitwisselen. Als jullie terug zijn luister dan goed naar je lichaam. Het is afkicken daarna.
    Groetjes,
    Ad en Marian.
  26. Geert en truus:
    2 juni 2015
    Gefeliciteerd!!!!! Cor en Rob met jullie prestatie, heb jullie zo veel mogelijk
    gevolgd en zou bijna zelf zin krijgen om er zelf aan te beginnen, ha, ha, ha.
    goede vlucht naar huis en zie cor wel als hij thuis is.