Aan de kust: Orespesa en Peñescola

21 april 2024 - Peñíscola, Spanje

Na alle prachtige kerken, musea, moskeeën,  synagogen zijn we wat dat betreft helemaal voldaan : we hebben zoveel gezien, zoveel prachtige historische zaken : we verlangen naar de zee !

Eerst waren we een paar dagen in het mooie, rustige Orespesa aan de Concha del Mar, de schelp aan zee op een bijna verlaten camping. Het stond wel vol met caravans, maar de mensen waren er ( nog) niet.

Vervolgens zijn we verder gegaan naar het meer toeristische Peñiscola waar destijds Paus Papa Luna leefde: een gebied met eindeloze stranden , palmbomen . Een geliefd oord voor overwinteraars vanwege de prachtige, levendige omgeving waar het vaak heerlijk weer is ! Het dorpje zelf ligt op een rots, een soort schiereiland met een indrukwekkende geschiedenis waar ook weer alle culturen en geloven elkaar troffen ( bevochten).

Een fantastische camping Eden met een fijn groot zwembad waar ik dagelijks mijn baantjes trek , een eigen Wi-Fi, goed sanitair, een mercado op loopafstand en de zee op 60 meter... Talloze heerlijke Spaanse restaurants  waar je voor een aantrekkelijke prijs lekker kunt eten. Wat wil je nog meer.. We blijven nog even, want elders in Europa is het weer stukken minder..

1. Ger Steendijk:
    22 april 2024
    heerlijk Rob, die plek zet ik in mijn wensen lijst in maps
  2. Rob:
    22 april 2024
    Ja het is de moeite waard ! Vandaag een markt bezoeken en een mooie fietstocht maken. Gisteren was een wandeldag met ruim 20.000 stappen.
    Maar in de zomer is het hier te heet hoor én te druk als we alle mooie flats en appartementen zien die nu onbewolkt zijn
  3. Adriana Koene:
    22 april 2024
    Klinkt heel aantrekkelijk, zeker buiten het seizoen. Gaat ook op mijn wensen lijst. Have a good time, welterusten voor nu!

Jouw reactie