Dag 29 Maandag 2e Pinksterdag 25 mei 2015 Burgos - Carrion de Los Condes 99 km, totaal 2.326 km

25 mei 2015 - Carrión de los Condes, Spanje

Vandaag opnieuw een mooie dag gehad. We waren alweer om 6.15 u uit de veren, zaten om 7.00 u aan het ontbijt en 8.00 u op de fiets. Het was fris maar droog weer en doordat we begonnen met een flinke klim van wel 5 km hadden we net zo goed niet hoeven douchen. 's Morgens hadden we nog meer van dat soort klimmetjes. Tijdens een van de beklimmingen stond ik op Rob te wachten en begon al bezorgd te raken, maar wat bleek, hij had met twee Brabanders uit Etten-Leur staan te keuvelen, zoals alleen Brabanderrs dat kunnen. Ze fietsten voorbij en riepen, "Cor, Rob komt  er zo aan". We passeerden vandaag de leuke plaatsjes, Villagonzalo Pedernales,  Cavia, Estepar en begin van de middag Castrojeriz waar we de lunch gebruikten en daarnaast de abdijkerk Santa  Maria del Manzano  bezichtigden.  Hierna toen we eenmaal de  provincie Palencia binnengefietst waren zag je het landschap langzaam wat vlakker worden. Zodoende konden we vandaag het respectabele aantal van 98 km halen. We zitten inmiddels minder dan 500 km van ons einddoel Santiago de Compostela. Uiteindelijk zijn we gestopt in het leuke plaatsje Carrion de Los Condes, de plaats waar ooit Karel de Grote op bezoek is geweest. Daarvoor hadden we echter nog een bijzondere ontmoeting  met Demelsa uit Engeland. Ze was vertrokken uit Burgos en liep voor Love 146 bringing freedom en kwam bovendien op voor vrouwenrechten, een heel bevlogen jonge vrouw. Na het verhaal van Rob over Jasper gehoord te hebben nam ze zich voor in haar intenties hem eveneens mee te nemen.

*** Wie goed doet, goed ontmoet **

1. Jos:
    Ja zo gaat dat.
    buurten en de realiteit van de dag.
    Bon voyage.
  2. Han Verkuijlen:
    25 mei 2015
    Rob ten voeten uit! En hij komt altijd weer terug met boeiende verhalen over zijn ontmoetingen! Leuk hoor. Overigens gaan jullie nu een heel landschap tegemoet. Met een beetje helder weer is dat genieten!
    Santiago komt nu echt dichtbij! Jacobus zal jullie vast en zeker hartelijk ontvangen!
  3. Robert:
    25 mei 2015
    Hoi Cor en Rob, mooie foto's! Jullie raken er misschien aan gewend, maar voor ons zijn de reisverhalen steeds weer bijzonder. Nog maar 500 km, succes!
  4. Ankie:
    Heerlijk al die ontmoetingen
  5. Jan Hendriks:
    25 mei 2015
    Mannen, het doel komt in zicht, maar zo te zien verslapt jullie concentratie niet: hele mooie foto's en boeiende verhalen. Veel succes op de laatste paar :) kilometers.
  6. Nel:
    25 mei 2015
    Klinkt idd als "Nog maar 500km"....De eindstreep lonkt......kan ik me zo voorstellen!
    Lest best... Succes met de laatste 500 km.
    Ik geniet nog steeds dagelijks van jullie verhalen en mooie foto's.
  7. Arnold Reijnen:
    25 mei 2015
    Rob: gezelligheid kent geen tijd.
  8. Han Brabers:
    25 mei 2015
    We zijn er bijna maar nog niet helemaal! Grandios mannen!

Cinq minutes montre en main.
    Et c'est déjà beaucoup.
    Cinq minutes et tu reviens
    Un p'tit tour et c ést TOUT.

Touche pas touche pas c ést mon....... C ést mon vélo.
  9. Peter en Berdie:
    Hallo Cor en Rob,
    Jullie in Spanje en wij in Frankrijk, wat een mooie verhalen lezen wij elke keer weer en nu nog 500 km en dan is het eind doel bereikt. Jongens jullie gaan het halen, alleen hoe lang nog kunnen jullie niet zeggen met al dat op onthoud, Rob meer fietsen en minder ....... We blijven jullie volgen, succes. Peter en Berdie