Dag 28 Pinksterzondag 24 mei Villafranca - Burgos 38 gefietst Totaal 2227

24 mei 2015 - Burgos, Spanje

ONTBERINGEN EN Cultuur

Om 7 uur vertrokken en alle extremen meegemaakt !

De eerste tegenvaller was het weer: het regende en het was koud. En dan direct de berg op ! Eerst krijg je het van de inspanning zo heet dat het is alsof je met al je kleren in de sauna zit. We fietsen omhoog met zo'n 6 a 7 km per uur, het stuur moet je stevig vasthouden anders ga je slingeren. Cor is een echte berggeit, ik, Rob, heb mijn eigen klimstijl ontwikkeld: ik fiets een kilometer of zo, stop om even bij te komen en water te drinken en dan vrolijk weer verder. Ik heb mijn familie thuis beloofd zuinig te zijn op mijn lichaam...
En boven op de top van de berg is het dan weer guur en koud en je bent tot op het bot nat van de regen en het transpireren. Ja, pelgrimeren is soms afzien.
Van de omgeving zien we nauwelijks iets, want we fietsen door de wolken, of is dat mist ? Daarbij heb ik mijn bril maar afgezet vanwege de regen en de transpiratie en Cor heeft zijn lenzen ook niet in.
Een grote tegenstelling dus met gisteren toen we door de beeldschone Montes de Oca fietsen !
Onder aan de berg was een restaurantje, daar hebben we ontbeten met broodjes tortilla en cafés americanos.
We besloten maar een hotelletje te boeken in Burgos. Er was daar wifi en via booking.com lukte dat prima.
Tot zover het eerste deel van dit verslagje, we zijn in Burgos aangekomen, het zonnetje schijnt en we gaan zo cultuur happen !

IN het hotel wat bijgekomen van deze halve dagtocht

En daarna Burgos bezoeken. IK kan jullie wel heel veel vertellen over wat we allemaal gezien hebben, maar dat doe ik niet. Teveel superlatieven op een dag !

Wie ooit in Burgos was zal het met me eens zijn: " dat moet je gezien hebben "

We zullen wel wat foto's  plaatsen.

****La Noche es la mitad de  la vida y la mejor (De nacht is de helft van het leven..en ook de beste***   ( met dank aan Marieke voor de vertaling )

1. Marga:
    24 mei 2015
    Smakelijk dan (die cultuur) maar dat zal wel goed komen. Hier schijnt de zon en is het heerlijk pinksterweer. Fijne dag!
  2. Jos:
    24 mei 2015
    Ook door mij jullie ene fijne dag in Burgos.
  3. Han Brabers:
    24 mei 2015
    Wel een late reactie maar wij hebben dikwijls aan jullie gedacht. Heel erg wat Jasper is overkomen en wij begrijpen dat het heel moeilijk is. Gelukkig dat de vooruitzichten gunstig zijn. Wij kennen ook twee mensen die jaren geleden ook behandeld zijn voor non hodgin en daarvan genezen zijn. Maar ondertussen valt het voor Jasper niet mee de toch ingrijpende behandeling te moeten ondergaan. Wij wensen hem en ook jullie heel veel sterkte.
    Han, Marie-José en Philip Brabers
  4. Ankie:
    24 mei 2015
    Wij waren ook onder de indruk van de schoonheid van de Spaanse .De kerken zijn vaak overdadig versierd.Hier was het een geweldig zonnige dag,met veel mensen op de been tijdens jazz inDuke
  5. Han Verkuijlen:
    24 mei 2015
    Een zonovergoten 1e pinksterdag in Venray, een heerlijke BBq met onze kinderen en kleinkind, je zou bijna bedenken,' we fietsen terug' . Maar zo dicht bij het doel, wil je de tocht af maken. Zou ik ook doen! Geniet van Burgos, geniet van Spanje! Een land wat mijn hart sneller doet kloppen!
    Morgen weer een nieuwe dag, met nieuwe verrassingen! Trotseer het weer. Jullie gaan het halen!
  6. Yb de Rooij:
    31 mei 2015
    Grappig om te weten dat Goethe óók Spaans sprak, ik neem tenminste aan dat hij die uitspraak in het Spaans heeft gedaan.