Dag 27 Zaterdag 23 mei 2015 Badaran - Villafranca, 68 km, totaal 2.189 km

23 mei 2015 - Villafranca Montes de Oca, Spanje

Vandaag 'n geweldige dag gehad. Ondanks het verlies van de telefoon had ik (Cor) toch goed geslapen. Om 8.15 u heerlijk ontbeten samen met een grote groep Spanjaarden,  wat een kabaal, maar wel gezellig. We zaten al gelijk op onze route in een langzaam veranderend landschap. Wie overigens dacht dat men in de provincie Rioja zich alleen maar toelegt op de druiventeelt heeft het toch echt mis. We fietsten vandaag tussen kilometers lange graan-, paprika- en aardappelvelden.  Zelfs velden met peultjes en tuinbonen (= flodderbonnen in Brabant en grutte bonnen in Groesbeek) hebben we gezien. In het plaatsje Sto. Domingo  de la Calvados dronken we een kopje koffie en toen we terugliepen zagen we twee Spanjaarden bij  onze fietsen staan. Ze keken er vol bewondering naar en zo raakten we in gesprek. Het bleken twee oude vrienden waarvan er een uit Leon kwam, die ons de tip gaf om daar naar het door Gaudi ontworpen Casa de Botines te gaan. Inmiddels waren we in Tormantos de provincie Burgos binnengefietst. Vervolgens gingen we door de plaats Belorado, prachtige kerk met ooievaarsnesten en ook met een  sfeervol centrum en begonnen daarna wat later bleek aan een geweldige klim, echt een hoogtepunt van de dag. Wat een prachtig landschap, graanvelden tussen de heuvels, omgeven door een prachtige natuur. We hopen dat we dit via de foto's over kunnen  brengen. Uiteindelijk zijn we "geland" in Villafranca, in een klein pensionnetje "El Pajaro" waar we op zolder kunnen nagenieten.

*** Wie zaait zal oogsten **

1. Harry en Carien:
    23 mei 2015
    Foto's geven inderdaad een mooi sfeerbeeld. Goede opsteker voor de laatste etappes. Geniet er nog van!
  2. Jos:
    23 mei 2015
    Wederom mooi verslag. Foto's zijn ook mooi en geven een mooi beeld. Ga zo door.
    Goede reis morgen maar weer.
  3. Han Verkuijlen:
    24 mei 2015
    Mannen, alsof ik er weer ben. Het is al jaren geleden dat wij door Noord-Spanje reden, maar dit deel van Spanje heeft echt indruk op ons gemaakt. En , het wordt alleen maar indrukwekkender, Leon, lugo en vervolgens Santiago. Laat je verrassen en geniet van dit imponerende landschap, de fraaie vergezichten en de mooie ingetogen
    stadjes en dorpen. Het einddoel komt nu echt dichterbij! Dat gaan jullie zeker halen!
  4. Rob:
    24 mei 2015
    HET os inderdaad een prachtig deel van onze Camion ! Zojuist in Burgos een hotellete gereserveerd
  5. Yb de Rooij:
    31 mei 2015
    Rob, vergeet de Brabantse peultjes niet. Houkes in goed gestels/gemonds.