Dag 26 vrijdag 22 mei 2015 Los Arcos - Badaran ( la Rioja) 86 km Totaal 2121

22 mei 2015 - Badarán, Spanje

Een dag met veel avontuur !

Het was een lange dag, we ontbeten al om 7 uur en omstreeks half zes kwamen we op de bestemming aan.

In de morgen hebben we heerlijk gefietst in het uitgestrekte, wat afgevlakt landschap. Flink klimmen af en toe, dan is het lastig met kledIng. Een jas is eigenlijk  te warm, maar bergafwaarts  vang je zonder jas weer te veel wind als je met zo'n  kilometertje of 40 afdaalt. Als saunaganer kan ik , Rob, heel goed transpireren. Lastig dus.

Rond de middag waren we in een barretje voor een broodje en in een kerk voor wat bezinning in de mooie stad Logrono. Cor was zijn telefoon kwijt ! We hebben alles gedaan wat we konden om 'm terug te vinden. Alle handelingen zijn we nagegaan, alle plaatsen opnieuw bezocht, meerdere  keren. In Kerk en Bar aan barman en priester en non. Maar helaas.. weg, kwijt, foetsie...

Natuurlijk  een domper, want veel loopt,  nu zeker, via de mobiele  telefoon !

Gelukkig hebben we mijn telefoon nog en twee tablets, dus we redden het wel met de communicatie. Wel heel vervelend !

Jasper heeft weinig last van bijwerkingen,  of misselijkheid  en we hopen dat dat zo blijft ! Hij  heeft veel steun aan zijn broers, zus , schoonzussen, de familie,buren en zeker ook aan zijn huisgenoten  uit Delft en zijn jaarclub Tetris !

Ook wij zijn blij met de vele enthousiaste  reacties  op ons reislog ! Een vaste goep volgt ons iedere dag.. Het is ook leuk dat Riet Solaro me volgt, ze mist al een poos de bezoekjes en wandelingen in Zorgpark Vught. Gelukkig  gaat mijn zus Jet wat vaker naar haar !

In de middag hebben vooral door het rijke wijngebied Rioja gefietst. Uitgestrekte velden met wijnranken aan beide kanten van de weg ! Ik zou in september wel eens terug willen gaan om te oogsten, dat moet een spectakel zijn.

De Bodega's zijn indrukwekkende gebouwen, heel anders als de Chateaux in Frankrijk,  maar met dezelfde functie.

Onderweg zag ik een aangereden hond en ook een fikse slang  op de weg  liggen.

En zoals iedere dag ook nu weer verschillende bijzondere ontmoetingen. Zoals met een aardige Amerikaanse advokaat op weg naar Compostela, een herder met zijn grote kudde schapen, zijn ezel en zijn honden. En van een Spaanse boertje kregen we een paar kilo kersen, versgeplukt. ! We raakten hem haast niet kwijt want hij bleef maar vertellen over de Hollandse voetbalhelden, die hij allemaal kende . Hij ratelde maar door, de goede man ! ( zie foto's )

Net aan de rand van het kleine stadje Badaran hebben we een mooi hotelletje gevonden. En nu maar wachten want de maaltijd wordt tussen 9 en 10 uur opgediend, want zo is de gewoonte in Spanje.

Daarom maar een glaasje Rioja, geen straf voor ons.

*** Maak van al je dagen een avontuur  dan word je nooit zuur **

1. Ankie:
    22 mei 2015
    Ja,in Spanje eten ze heel laat,maat daar wen je snel aan.Rioja is echt mijn wijn ! Geniet ervan
  2. Marga:
    22 mei 2015
    Fijn dat het goed gaat tot dusver met Jasper. Leuk om zo op de hoogte gehouden te worden van jullie avonturen. Ik heb bewondering voor jullie doorzettingsvermogen en goede moed. Bedankt voor de dagelijkse verhalen en foto's. Groetjes en houdoe.
  3. Han Verkuijlen:
    22 mei 2015
    Goed te lezen dat Jasper weinig last heeft van de bijwerkingen. Hopelijk blijft dat zo. En natuurlijk heerlijk te ervaren dat velen met hem mee leven!

Vervelend dat Cor z'n mobiel kwijt is.

En, tja, heren, Spanje is echt een ander land als Frankrijk, als om gewoonten en gebruiken gaat. Maar als de restaurants 's avonds de maaltijd gaan serveren is het een drukte van belang. Ga er van genieten. Laat jullie de Rioja smaken!
    En met de woorden van Sonja Barend 'morgen gezond weer op' , de volgende etappe door ' t fraaie Spaanse land! Morgen , in de 'avondetappe' , lezen we vast weer hoe jullie het morgen is vergaan!
  4. Willem-Jan:
    23 mei 2015
    hoi,
    fijn te lezen dat alles goed gaat met jullie en met Jasper! drink niet te veul want dat doe ik ok nie!;-)
    Groetjes uit de Spijt.
  5. Yb de Rooij:
    31 mei 2015
    Hopelijk komt Cor's mobiel nog boven water. je weet nooit.ik ben zelf na twee weken weer achter de 'verblijfplaats' van mijn mobiel gekomen.