Dag 25 Donderdag 21 mei 2015 Pamplona - Los Archos 78 km, totaal 2.035 km

21 mei 2015 - Los Arcos, Spanje

Ja, vandaag zijn we de magische grens van 2.000 km gepasseerd, we drinken er vanavond een glas wijn op, dat hebben we verdiend vinden we zelf. Vanmorgen om 7.15 u zaten we al aan het ontbijt en maakten we kennis met Ad van der Doelen (zie foto) uit Drunen, een echte Brabander dus. En wat bleek, Rob was 'n beetje familie, hij kende Jan Clement, Fam. Schuurmans en had in de klas gezeten bij Peter Bakker. Het lijkt Groesbeek wel dacht ik daar kent ook iedereen elkaar. Maar nu het serieuze werk. Na de halve rustdag van gisteren waarin we de schitterende stad Pamplona hadden bekeken moesten we vandaag weer flink aan de bak. Het was afwisselend klimmen en dalen in een prachtig landschap, langs velden met druiven, asperges en olijfbomen en warempel ook windmolens in het landschap. De foto's geven hiervan een aardige indruk. Ook hebben we een stop gemaakt net zoals vroeger de volgelingen van Jacobus deden  in het sfeervolle Puerto la Reina,  bekend van de historische brug over de Arga en de Santiagokerk.Ook het plaatsje Villatuerta hebben we bezocht en hebben daar in het buurthuis een broodje boccoxillos  (zie foto) gegeten. Het valt trouwens niet mee om 's middags ergens iets te eten, iedereen houdt siësta, daar zullen we de komende dagen rekening mee moeten houden, want fietsen en eten gaan hand in hand. Wat verder opvalt vandaag is het ontzettend groot aantal pelgrims, nu al in mei. We hebben ze gesproken uit Engeland, Canada, Frankrijk en zelfs Argentinië. Deze plaatsjes zijn volledig afgestemd op deze pelgrims. Uiteindelijk hebben we een pensionnetje gevonden in Los Argos van waaruit we morgen vertrekken naar Logrono en daarna richting Burgos.

*** Barriga Ilena, corazon  contento, vertaald: volle maag, gelukkig hart **

1. Jos:
    Hoi,

Gaat goed voor uit. 2000 km super.
    Ontmoetingen met een ver familielid is ook bijzonder.
    En ook mooie foto s.
    Goede reis morgen.
  2. Femke:
    21 mei 2015
    Mooie foto, met allebei de duimen omhoog!!! Houd de moed erin!!
  3. Annelies:
    21 mei 2015
    Jullie maken het wel dat lees ik en zie het aan de foto's ben benieuwd naar de echte foto's. Goede reis verder.
  4. Henk en Nelly de graauw:
    22 mei 2015
    Hallo pelgrims,

Wij waren in Lampion 6 juli 2001.De stieren werden toen de straten ingejaagd! We hebben het vege lijf kunnen redden,omdat Nelly op tijd de stier bij de horens kon pakken! Nu op het eiland Kefalonia, :Griekenland. Verder bon camino toegewenst,
    Groeten,
    Henk en Nelly de graauw, 220515