Dag 24 woensdag 20 mei 2015 Viscarret Guerendiain - Pamplona 44 km totaal 1957

20 mei 2015 - Pamplona, Spanje

Een belangrijke dag!

Ja vandaag is Jasper voor de eerste behandeling  in Delft, met zijn zus en mam

Hij reageert goed en gaat straks naar het ouderlijk huis.

Wij zijn vandaag naar Pamplona gefietst. Een prachtige rit door een fascinerend landschap.  Het blijft wel koud, zeker voor hier, maar gelukkig was het vrijwel droog.

Een flinke klim richting Erro, daarna een fantastische afdaling van wel 16 minuten.

Ja, we hebben echt heel goed uitgekeken in al die haarspeldbochten en rechte stukken, waar je flink moet bijremmen, anders rij je zestig. Niet verantwoord

met slecht materiaal.

En je kunt 't later ook nog eens terugzien, want ik,Rob, heb die hele afdaling hd gefilmd.

Dat brengt me op 't onderwerp fotografie : op het laatst heb ik besloten om toch een professionele camera mee te nemen. Voor een expositie in december ben ik al gevraagd. Dat wordt dan mijn derde ! Dit keer samen met Cor, want ook hij bekwaamd zich steeds verder. De foto's  die hier op deze site staan hebben we steeds gemaakt met onze mobiele  telefoons. Maar voor die expositie hebben we een hogere resolutie nodig.  Ik heb inmiddels  ruim 20 gig  aan materiaal, daar ziitten dan ook de films bij die ik vanaf het vlinderstuur op mijn fiets maak.

We hebben de Kathedraal  van Pamplona bezocht en daar een electrisch kaarsje ' opgelicht'. In ons leven hebben we al heel veel kerken en kathedralen  bezocht , maar deze hier in Pamplona is werkelijk een hoogtepunt. Zoveel pracht en praal, zoveel goud wat blinkt, tientallen aparte kapellen , een indrukwekkende  ondergrondse ruimte. JE moet er een keer geweest zijn, een hoogtepunt !

Toch heb ik altijd een beetje en dubbel gevoel bij zoveel rijkdom in een kerk, de macht van zo'n instituut  als kerk, alles bijeengebracht,  gemaakt en betaald door al die gewone, arme mensen.... Tja, we hebben het er nog wel eens over.

Opnieuw  een aardig hotelletje  gevonden voor een low budget prijs. (Hotel Esleva)

Goede bedden, een prima douche.Onze pakken zijn weer gewassen en hangen te drogen voor de open ramen op de vijfde verdieping. Er zijn hier vooral wandelende Pelgrims ( daar zit ' apart spul ' tussen..) En de fietsen staan mooi binnen in een afgesloten gangetje.

*** Op weg naar de zon, die heus gaat schijnen, al duurt dat nog even, koesteren we elk zonnestraaltje**

1. Jos:
    20 mei 2015
    Wederom knap gedaan mannen met in het achterhoofd Jasper.
    Geniet ook van de mooie dingen.
    bonroute.
  2. Els enToon:
    Cor en Rob,
    Wij blijven jullie volgen en zijn elke dag weer benieuwd naar jullie mooie reisverhalen! Heel veel zon, mooi weer, succes en sterkte gewenst!
  3. Han Verkuijlen:
    20 mei 2015
    Ja, Pamplona is inderdaad een bijzondere stad. Ook de kathedraal. En ook bij ons bekruipt dan een onbehaaglijk gevoel hoe dat bouwwerk er ooit is gekomen. Het gaat jullie goed zo te lezen. Maar wel met een bijzonder karakter, nu Jasper vandaag begonnen is met zijn chemokuren. Heel veel succes en sterkte!
  4. Arnold Reijnen:
    21 mei 2015
    Mooi verslag met hier en daar een filosofisch tintje, mag ik wel.
  5. Lian van Meurs-Merks:
    22 mei 2015
    Toppers zijn jullie!! Nog even volhouden!!