Dag 20 zaterdag 16 mei 2015 Belin Beliet- Lesperon 92 km totaal 1718

17 mei 2015 - Lesperon, Frankrijk

SOMS IS HET LASTIG OM AAN JE KOSTJE TE KOMEN

Vanmorgen  zouden  we  om half 8 ontbijten, maar er was niemand te bekennen in 't kleine hotelletje. Ik, Rob,  bellen. 't Kon toch pas om half 9. Daar hadden we geen zin in, dus ik sprak af dat we de sleutel  en het geld voor logies  op de kamer zouden achterlaten

.In het dorpje heerlijke  croissants gekocht en in een paar dorpen verder was een café  open voor een grand café.

Tijdens het fietsen  kreeg ik tranen in de ogen, dit keer van de kou. Tot een uur of twee bleef het koud en bewolkt.

BIJ een klein dorpje Mousley deden we inkopen  voor de lunch.  DE vriendelijke eigenaresse  ( zie foto) had voor ons een Compostela stempel en vertelde dat 't vanaf hier nog 1000 km was.Ook wees ze ons op een groot Sint Jacobsbeeld achter de kerk, waar we wat foto's  maakten.

Het was flink fietsen tegen de wind in soms. Toch schoten we goed op. Mijn fiets voelt als een zetel en als je eenmaal in de kadans zit is het heel ontspannen. Schakelen  gaat voortaan automatisch en ook het gebruik van de SPD fietsschoenen.

Weer verschillende mooie kerken bezocht. We lunchen daar ook meestal. Dat we regelmatig kaarsjes  branden  en in kerkboeken schrijven is jullie bekend.

s Middags helm af en heerlijk blootshoofds gefietst  ( ja met beschermingsfactor  50)

Uiteindelijk  wilden we overnachten in Lesperon. Twee overnachtingsplaatsen waren gesloten,  maar via een behulpzame barman Tedey kregen  we de sleutel van de Refuge Halte St Jacques ( 6 euro per persoon ) We waren er de enige gasten, dus alle faciliteiten  waren privé.

Een eetgelegenheid  was niet te vinden in het dorp/ omgeving. Daarom in een kleine  supermarkt  wat vlees, wortel, brood, kaas en wijn gehaald. In het keukentje bereid en smullen maar..ja als God in Frankrijk!

s Avonds door ' dorp gewandeld, er was toevallig feest met een kooruitvoering in de kerk ( gefilmd door Cor) een verlaten kermis en een feesttent met Spaanse dans

Wij gingen om tien uur slapen..moe

*** Ga je nog iets leuks doen ? Ja fietsen. En daarna ? Verder fietsen***

1. Jos:
    17 mei 2015
    Gisteren in de Jacobuskerk te Winterswijk twee kaarsen aangestoken voor Jasper voor alle anderen die op de een of andere manier betrokken ziin er mee moeten dealen. In gedachten ben je bij me.
  2. Rino:
    Hoi Cor en Rob,
    Goed dat jullie iets konden kopen in een supermarktje en zelf konden koken, er moet natuurlijk wel goed worden gegeten. Maar even een vraag, die mevrouw van de croissants, die zei dat het nog 1000 km was, dat klopt toch niet? Dan gaan jullie toch ruim over de 2600 km heen? Vandaag gaan jullie naar de 1800 km, hoeveel hebben jullie dan nog echt voor de boeg? De Garmin kiest toch wel de kortste route? Of de mooiste? Succes verder en veel sterkte samen, groet, Manuela en Rino
  3. Rino:
    17 mei 2015
    Volgens Google Maps vanaf Lesperon nog zo'n 800 km, dus na vandaag waarschijnlijk nog zo'n 700 km, grotendeels langs de Spaanse Noordkust (toch?), dus jullie zijn er "bijna".
    Ben benieuwd of jullie vanavond wel een restaurant, die open is, kunnen vinden.
  4. Henk en nelly de graauw:
    17 mei 2015
    Lees ik het goed,of maar 1000km? Dat schiet goed op,maar tikken nar Santiago voor jullie! Maar het blijft mooi, onze herinneringen gaan ook naar deze tocht die we in 2001 maakten! Wij nu in Griekenland , Patra ,nog 3200 km te gaan naar Nederland! .En het is hier warmer dan bij jullie. Tot de volgende keer. Mvg, henk en nelly.
  5. Rob:
    WE GAAN ZOETJES AAN NAAR DE 3000
    We zoeken telkens de route met behulp van de G ar min en de beroemde boekjes van Sweerman.
    Soms is het echt heel lastig vooral bij steden waar veel wegen kruisen.
    De Garmin is soms heel fijn maar soms willen we hem wel een kopje kleiner maken als hij ons om laat rijden.
    Maar we komen er tot nu toe steeds goed uit En zo direct in Spanje wordt alles heel goed aangegeven..hoeven we alleen maar de Pyreneeën te bedwingen. ...
  6. Jos:
    17 mei 2015
    Pyreneeën. Gaat lukken. !!!!
  7. Annelies:
    17 mei 2015
    Ben benieuwd , Pyreneeën. succes.
  8. Yb de Rooij:
    27 mei 2015
    ik heb een grote achterstand in het reageren, wat abso niet de bedoeling was.
    Nog even over de heuvels die ze Pyreneeën noemen en dan komt Sint Jacobs retraite in zicht.