Dag 19 Vrijdag 15 mei 2015 Le Porge - Belin-Beliet reisverslag

15 mei 2015 - Belin-Béliet, Frankrijk

Ja, wat moet je na zo'n verhaal van Rob nog schrijven. De afgelopen 1,5 week waren inderdaad niet makkelijk, meters kaarsen hebben we opgestoken. Maar eindelijk is er duidelijkheid en gaan we er met z'n allen voor. Nu Rob in overleg met het thuisfront heeft besloten om door te gaan voelt het als een soort Alpe-d'Huzes  met als motto "opgeven is geen optie". Zojuist hebben we nog met Jasper, Godelieve en Toos geskyped, een bijzonder moment.

De rustdag heeft ons en de fietsen goedgedaan. We hebben wat boodschappen gedaan, natuurlijk hebben we langs de prachtige Atlantische oceaan gewandeld en gegeten in ons favoriete restaurantje.  De kettingen van de fietsen hebben we schoongemaakt en opnieuw gesmeerd. Na een stormachtige nacht vertrokken we om 7.00 u, snel onderweg nog een croissantje gekocht en echte een meevaller, we hadden wind mee. Van de ruim 100 km die we fietsten hebben we minstens 70 km fietspaden gehad. We passeerden achtereenvolgens Andernos, een heel leuk haventje met een supergezellige markt, Facture,  Mios, Salles  en ten slotte eindigden we in Belin-Beliet. Het was rustig onderweg, alleen Jean hebben we ontmoet, een Franse gepensioneerde pelgrim. Hij was gescheiden, kinderen groot en wat kun  je dan beter doen dan wandelen naar Santiago de Compostela. Langzaam komen we in de buurt van Spanje, dan gaat het pas echt beginnen.

*** Onze fietsen lopen als een trein **

1. Arnold Reijnen:
    15 mei 2015
    Ik begin het nu te begrijpen van die bezoekjes aan de kerken en die kaarsen. In dit nieuwe licht was mijn vorige opmerking (betaalde aflaten) misschien wat ongepast.
  2. Rob:
    Beste Arnold
    Wij genieten van alle reacties en zien de zaken in t perspectief van t moment .
    Salut
    Robert
  3. Jaap van Eeden:
    15 mei 2015
    Ik las het laatste bericht van de dag het eerst. Ben er toch nogal ondersteboven van. Ik hoop dat jullie tocht jullie allemaal toch ook sterker maakt.
  4. Jenny:
    15 mei 2015
    Heb vertrouwen en goede moed....
  5. Maria van Heugten:
    16 mei 2015
    Ik wens jullie beiden en jullie gezinnen veel sterkte de komende tijd. Het is niet niks, zo'n bericht. Ik kan me voorstellen dat jullie reis hierdoor een extra speciaal doel krijgt.
    Lieve groet uit Nijmegen
  6. Ger Steendijk:
    Beste Cor,
    Wat een steun voor Rob dat jij bij hem bent.
    Veel sterkte. Liefs Gerda
  7. T.wennekers:
    hallo Cor/Rob.
    heb jullie reisverhalen gelezen, en vond het knap en stoer dat jullie dit samen gingen doen , maar nu is het ook speciaal geworden. toch nog veel sterkte en succes ,lieve Groet Tonnie/Sjaak, Groesbeek.
  8. Tom en Nathan:
    17 mei 2015
    Beste Rob en Cor,
    Fijn te lezen dat jullie reis voorspoedig verloopt. Bijna in Spanje! Jullie zullen merken dat het vanaf dat moment nog bijzonderder wordt. Wens jullie een onvergetelijke reis en veel mooie momenten. Wij zijn in Parijs gestopt en hebben daar nog een weekje fietsend de stad verkend.
    Veel plezier en alle respect.
    Groeten tom en nathan uit Compiegne.
  9. Yb de Rooij:
    17 mei 2015
    Iedere dag nemen zoals het is Rob. STERKTE.
    Ben juist terug van een optreden van de band van Sytze tijdens de Vestingsloop op 17 mei.
    Mocht je eens (als verstrooing) willen kijken: op Facebook "Morning Dawn". Verder wens ik jullie weer een 'behouden reis richting Spanje'