Dag 19 vrijdag 15 mei 2015 Le Porge - Belin-Beliet 107 km totaal 1625

15 mei 2015 - Belin-Béliet, Frankrijk

ALS JE KiND ZIEK  IS .....

Vandaag begin ik ( Rob) ons verslag om een speciale reden.

Veel vrienden, familie, buren, collega's zijn al  (gedeeltelijk)op de hoogte.

Op 26 april op mijn surpriseparty  vroeg Jasper aan broer Sjoerd en schoonzus  Sandra ( allebei arts) advies over zijn medische klacht.. Door toedoen  van beiden startte spoedig onderzoek. Op maandag 4 mei ontmoeten Cor en ik onze vrouwen  in de Kathedraal van Chartres.. Zij waren gekomen om ons een paar dagen  te volgen op om op 8 mei mijn 60ste verjaardag  te vieren

Juist op dat moment kwam het bericht  dat groot, intensief onderzoek  gestart  zou worden. De vrouwen zijn daarom de volgende morgen terug naar Nederland gegaan om Jasper te begeleiden.

We hebben  allemaal de afgelopen  12 dagen in grote spanning en ongerustheid geleefd totdat vandaag bekend werd dat t een vorm vaNonHodgekin is

Komende woensdag  start een eerste behandeling  We zijn positief, want Jasper is een grote sterkte kerel (hij kan zijn beide broers aan..)  HIJ  voelt zich goed op dit moment en de specialist  vertelde dat al zijn patiënten  genezen zijn.

Jasper en Godelieve willen dat we doorfietsen ( als t moet zijn jullie zo thuis ) en zo krijgt onze camino  een ander karakter: vechten voor de goede afloop !

Velen hadden al wel tussen de regels van onze verslagen gelezen dat er ' wat '  aan de hand was. En al zijn we ver weg we ondervinden heel veel steun van onze kids, vrienden,partners, buren, collega's via telefoon, app en zelfs in privé -berichten  via facebook.

Dit wilde ik graag met de lezers van ons reisverslag delen.

LIEVE MENSEN, dank voor je medeleven en steun. WE hebben 't heel nodig.

Cor, die als peetvader van Jasper, alles intensief met me deelt zal het verslag van deze dag.. ( pfff.. ruim honderd km.. )  verder schrijven.

1. Ger Steendijk:
    Hoi Rob en Gooi,
    Bij thuiskomst van een dagje weg horen we van David wat er speelt. Daarom direct naar jullie blog. Wat een bericht om dit zo te lezen. Paul belt op dit moment met Godelieve die heel krachtig en rustig klinkt. Voor Jasper en jullie allemaal heel veel sterkte en kracht tijdens alle nare behandelingen en alle zorg die daaraan vastzit.
    Heel veel liefs van ons allen. Ger
  2. Wopke wijngaard:
    15 mei 2015
    Veel sterkte. Hopend op een goede afloop. Toch een domper op de zo goed verlopende tocht.
  3. Arnold Reijnen:
    15 mei 2015
    Zo krijgt jullie tocht nog meer betekenis.
  4. Jos:
    15 mei 2015
    Mannen sterkte en in gedachten bij jullie maar ook bij Jasper en ons Gooy.
  5. Maria van Tiel:
    15 mei 2015
    Morgen ga ik voor Jasper een kaarsje aansteken in de Sint Jan en een gebedje meesturen voor een goede afloop.
  6. Annelies:
    15 mei 2015
    Mooi verhaal Rob. Maar een verschrikkelijke lelijke foto, haha. Hopelijk zijn je haren weer aan gegroeid als je thuis komt. Ons Godelieve schrikt anders. Houd moet dan komt het zeker wel goed. Eerst nog een heel vervelende tijd en dan weer op naar volledig herstel. Veel succes jullie en toch veel fiets plezier.
  7. Femke:
    15 mei 2015
    Heel erg veel sterkte voor Jasper en jullie allemaal.
  8. Willem-Jan:
    hey Rob,
    meestal weet ik wel iets maar nu ff niet. Het gaat jullie goed!
  9. Hanneke:
    16 mei 2015
    Hallo Rob, Godelieve, Jasper, heel veel sterkte de komende periode. Wij Jaap en Hanneke weten wat jullie doormaken. Blijf positief, hoe moeilijk dat soms ook kan zijn. Nogmaals heel veel sterkte.
  10. Ankie:
    16 mei 2015
    Schrikken van het bericht en van je hoofd.Fiets ze !!!!
  11. Annie van Puijenbroek:
    Hoi Rob, Godelieve en Jasper,

Dat is toch wel even slikken. Heel veel sterkte voor jullie allemaal!
    En een voorspoedige reis!
  12. Yb de Rooij:
    17 mei 2015
    Hey Rob, Ik had geen enkel idee. Met de familielijnen ben ik niet helemaal op de hoogte, maar ik begrijp dat dit héél dicht bij je staat. Er is maar één manier om te zeggen (èn te menen): IK WENS JULLIE ÈN JASPER, ALLE STERKTE OM DEZE STRIJD AAN TE GAAN EN ALS WINNAAR ER UIT TE KOMEN.
    Inderdaad krijgt deze tocht een heel andere insteek, vervolg èn einde. Hou vol !!!