Dag 18 donderdag 14 mei 2015 Le Porge rustdag -rondje om de Kerk totaal nu 1500 km

14 mei 2015 - Le Temple, Frankrijk

IEDEREEN HEEFT  WEL ZO'N BIJZONDER PLEKJE. .

Het voelt als thuiskomen, nooit gedacht dat ik ruim 1400 km zou fietsen om hier te komen. Er gaat veel door je heen als je die laatste heuvel overgaat: de bezorgheid, maar ook de blijheid dat gauw 't tweede kleinkind  geboren gaat worden !

De plek waar je voor ' t eerst was in 1978 (?)  met Herman en Marjan

De plaats waar we kwamen met ons  eerste kind, toen kon dat nog: baby Sjoerd in een rieten mand achter in onze Deux Chevaux, 5 maanden pas !

Waar alle kinderen groeiden ( 6 stuks) in de grote vakanties, van de gezonde zeelucht, het pijnbos, ze speelden op het strand en in de zee. Er waren vaak mooie binnenwatertjes.Waar we vrienden maakten met Fransen, Duitsers, Engelsen en ook Hollanders zoals Cor en Toos. Later werden ze  zelfs peettante en oom van onze Jasper.

De plek  waar ook de nieuwe generatie graag nar terugkomt, voor de zee, de rust, de zon, het lekkere eten. EN vooral om wat uit te rusten en om energie en inspiratie  op te doen voor een nieuw (school) jaar.

En inderdaad de plek waar ik in 2004 uit zee gered werd door Helikopter  le Dragon 33.

En ook heel bijzonder is het dat we hier wat as verstrooiden van mijn ouders: een nadrukkelijke wens van mijn vader " een plekje in de zon"  en dan nog wel op het ' blotebillenstrand'...ik zie mijn vader heimelijk gniffelen.

Op de receptie werden we heel hartelijk ontvangen en we kregen zowaar twee nachten in ruim mobiel-home voor de prijs van een.

Vanmorgen heel vroeg naar zee gewandeld en daar voor t eerst dit jaar de Oceaan in !

Lekker ontbeten buiten op ons terras en daarna naar het dorpje gefietst voor koffie en een bezoek aan het Kerkje! waar zowaar een priester was in verband met l ' Accention. ( dat is hemelvaart)

Tenslotte  nog even over de markt  gelopen. Blauw Broekje ( kennen alleen onze naasten ) was helaas niet thuis..

Op de camping is het zeer rustig,  winkel of barretje zijn nog gesloten.

Morgen in alle vroegte fietsen we naar Andernos les Bains en bij het kerkje aan de haven gaan we bellen met onze naasten en hopen op een goed bericht.

*** Eens ( of heel vaak) ga je terug naar de plek waar je gelukkig  bent**

1. Femke:
    14 mei 2015
    Heerlijk hè, dat thuiskomen! Geniet ervan vandaag in jullie luxe onderkomen, omgeven door alle herinneringen! !
  2. Arnold Reijnen:
    14 mei 2015
    Volgens mij zijn jullie in Les Landes, met eindeloze bossen, zoetwatermeertjes vlak bij de kust. Dan kun je kiezen, de ene dag zwemmen in zoet water de andere dag in zout water. Ik herinner me het strand, soms meer dan een kilometer breed, en met een beetje wind behoorlijke golven. We hebben een paar jaren gekampeerd op Camping Municipal in Sanguinet. Mooie tijden. Dank jullie voor deze herinneringen.
  3. Gonny van eerd:
    14 mei 2015
    leef met jullie mee zal morgen veel aan jullie denken sterkte
  4. Karin & Bea:
    14 mei 2015
    Wij genieten op afstand met jullie mee. Prachtig om te lezen.
    Nog veel fietsplezier gewenst.
  5. Ankie:
    14 mei 2015
    Dit is een warm verhaal.Die gevoelens heb ik vóór Italië.Goede reis morgen
  6. Jaap van Eeden:
    15 mei 2015
    Zon, zee en het Bois de Pins... En familie! Toch maar weer eens kijken hoe het op Oléron is dit jaar!
  7. Yb de Rooij:
    15 mei 2015
    Hallo Rob & Cor ....
    toepasselijk ? IK wil géén schoolmeester spelen .... maar de zin:
    "l ' Accention. ( dat is hemelvaart)" is niet juist:"Hemelvaart" is
    "l' Ascension. Er zit tóch iets schoolmeester-achtigs in mij, daar kamp ik elke keer mee.. Verder weer een reisverhaal om van te smullen. In het bijzonder werd ik geïntrigeerd door de passage over 'redding uit zee door een helicopter'. Wellicht komt er een gelegenheid dat ik daarover iets meer kan horen/lezen. Weer een goede reis, mannen !