Dag 16 dinsdag 12 mei Saintes Saulac sur Mer 73 km totaal 1359

12 mei 2015 - Soulac-sur-Mer, Frankrijk

EEN MISTIGE START VAN MORGEN.

Heel lastig, af en toe stoppen om de brillente poetsen
In een piepklein dorpje troffen we een enorme Romaanse kerk geopend.
Dit keer kaarsjes voor John,de Puyen, Do, Gust en voor onze speciale wensen

Een Heilige Cornelus en Heilige Robertus zullen en willen we niet worden !

Op de fiets wel veel gedachten, is dat bidden, meditatie ? We zijn in ieder geval heel mindfull.

Met de Bac de Gironde overgestoken en we zijn nu aan de Atlantische Oceaan waar het seizoen begint. Heel vertrouwd voor ons ! Er ligt een mooi fietspad paralel aan de Oceaan.

We hebben weer een klein hotelletje gevonden..hotel Neptune, pal aan zee. Een kamer met twee aparte bedden was alleen beschikbaar opde derde etage. Dus dat was weer sjouwen om alle bagage boven te krijgen. EN morgenvroeg weer naar beneden, we durven het niet aan om spullen op de fiets achter te laten.

We gaan zo een lekker visje eten op de Boulevard.

IEDEREEN bedankt voor betrokkenheid !

We hebben geen Internet, ik ( Rob) sta voor een VVV mijn verhaaltje te doen
Misschien straks nog wat foto's. ..wat was t mooi onderweg en ook hier aan zee !!

*** DE golven klotsen, de zee komt op en gaat weer...het is als het leven zelf **

1. Hanneke:
    12 mei 2015
    Hallo Rob en Corrie, Dank je wel voor de kaarsjes en de intensies.We kunnen ze gebruiken.
  2. Hanneke:
  3. Hanneke:
    12 mei 2015
    Ik bedoel natuurlijk COR.
  4. Marga:
    12 mei 2015
    Mooi dat jullie zo je best dien met de intensies en kaarsjes. Ook wij denken veelaan jullie en zullen vanavond ook een kaarsje opsteken. Bon courage.
  5. Jenny:
    12 mei 2015
    Ja Rob, dit soort reizen zijn heel goed voor je inner-mind. Als het goed is word je/ wordt men er een ander, lees beter, mens van. Het is in ieder geval iets heel moois wat jullie meemaken. Ik reis in gedachten mee!!!!!!!!!! Zoek de zonkant en laat de schaduw achter je!!!!
  6. Jos:
    12 mei 2015
    Mooie belevenissen en landschappen metde oceaan als achtergrond.
    Mondfull.
    Heren smakelijk voor straks en bon voyage in gedachten.
  7. Els enToon:
    Hallo Cor en Rob,
    Onze gedachten zijn bij jullie!! Op weg naar de Maurik hebben wij een kaarsje aan gestoken! Bon voyage.
  8. Han Verkuijlen:
    12 mei 2015
    Jullie komen op vertrouwd terrein. Fietsend naar het zuiden, vergeet dan niet la Dune de Pila even mee te nemen. Een klim door mul zand naar de top! De hoogste duin van Europa! Boven heb je zicht over zee en land en kunnen je je gedachten laten gaan over al het schoons wat ons geboden wordt! Enfin, dat is pas over een paar dagen, maar neem het in overweging! Los daar van, jullie fietstocht verloopt voorspoedig. Veel spontane ontmoetingen! De franje van zo'n trip! Geniet ervan!
  9. Robert:
    12 mei 2015
    Ha Cor, prachtige verhalen en foto's! Ik geloof graag dat het zo nu en dan flink aanpoten is. Maar goed, mannen met baarden kunnen dat aan... :-)
    Groeten ook van Kitty. We blijven de reisverslagen trouw lezen. Geniet ervan!
  10. Ankie:
    12 mei 2015
    Vóór het eerst sinds 27 april weer internet,dus nu kan,ik alles lezen en de foto s zien.Heerlijk om dit met tweeën te doen,jaloers
  11. Jack:
    13 mei 2015
    Hi !
    I hope that your journey continues well!
    I addresses you of my blog.
    Safe journey.

Buen Camino !

Ultréïa !
  12. Lian van Meurs-Merks:
    13 mei 2015
    Prachtig om te lezen wat jullie meemaken! Elke avond branden hier de kaarsen voor jullie en reis ik in gedachten vaak even met jullie mee, de zin van het leven even overdenkend! Veel bezinning en een voorspoedige voortzetting van de reis! Succesvol zijn jullie al voor mij!
  13. Arnold Reijnen:
    14 mei 2015
    Jullie steken nogal wat kaarsjes op dan voor de een en dan voor de ander. Daar had wel handel in gezeten. Opsteken van een klein kaarsje in willekeurige kerk € 5,--. Opsteken kaarsje met schietgebedje € 10,--. Opsteken van grote kaars en bidden van een rozenhoedje € 50,--. Etc. Deed de kerk vroeger ook: aflaten verkopen.