Dag 14 Poitiers - Melle zondag MOEDERDAG 10 mei 2015 81 km totaal 1196

10 mei 2015 - Melle, Frankrijk

TJA.. de heren zijn nu twee weken onderweg en ze verstaan elkaar goed.  Letterlijk en figuurlijk: ik, Rob, doe overdag de " oortjes " uit, vanwege de wind. We hadden niet anders verwacht, immers we kennen elkaar al sinds zoon Stijn nog zand at.

Daarom ff tijd voor wat statistiek.  We hebben nu zowat 1200 km gefietst. Per dag dus zo'n 85 km. En de gemiddelde  snelheid per uur is ongeveer 15. (Soms 55 soms 7 per uur)  Meestal zijn we pakweg acht uur onderweg., inclusief bezoekjes, lunch, rusten en faire pipi. ( YES..OLD MEN )  We hebben flink wat meer km gemaakt, vanwege mooiere routes, omrijden enz

We sliepen vooral in eenvoudige 2 sterren hotels,  een enkele keer chambre d' hotes , of  compostela-slaaplaats  ( voor een tientje) Het kostte vaak moeite zo'n slaapplek te vinden.  Maar nooit viel 't echt tegen. Ook het ontbijt was meestal ruim voldoende .

Ook vandaag weer een prachtige fietstocht. En voor 't eerst ging ' alles uit' ( nee, niet zoals in Le P).  Dus flink insmeren die armen en benen !

Koffie drinken in zo'n P.M.U café  bevalt ons goed  en dat combineren we dan met het inkopen van een lunch: bruin baguette,  4 plakker ham,  kleine tomaatjes en 4 bakjes yoghurt.

Vandaag troffen we weer eens een kerk Open  aan. Daarom hebben we alle intenties maar ineens gedaan en drie kleine kaarsjes en een twee  grote aangestoken  En nog wat in het boek geschreven. Intenties natuurlijk  voor al ons kinderen ( eentje in het bijzonder ) voor onze lieve partners, voor kleinkinderen, geboren of nog in de maak, voor twee broers Peer en Karel in de Hemel.  Moeder van Eerd  Voor Kils papa Hans Voor Moeder Lamers en Opa Boom (95) En, zoals beloofd, voor  twee jeugdige fietsenmakers die gisteren  de slagen uit onze achterwielen  hebben gehaald

Op deze Moederdag  misten we heel erg het thuisfront,  ook gezien de omstandigheden,   maar we hebben veel contact per sms, app en per gewone telefoon gelukkig !

Morgen wordt het weer een hete dag met flinke klimmetjes,  om half acht ontbijten,veel water mee ..

*** Na elk dallettje, komt er er weer een beklimming... net het echte leven Up en Down ... alles komt zoals het komt**

1. Femke:
    10 mei 2015
    Heel leuk om elke dag jullie verslag te lezen! Mooie beschrijvingen van een bijzondere reis! Fijn dat het jullie zo goed vergaat.
    De streek waar jullie nu doorheen komen ken ik heel goed. William en ik zijn al een aantal keren in Vasles op vakantie geweest. Je kunt er heel mooi golfen!!
    Goede reis verder! En veel goede wensen voor het thuisfront!