Dag 13 zaterdag 9-5-2015 Sainte-Maure de Touraine - Poitiers 90 km, totaal 1.011 km

9 mei 2015 - Sainte-Maure-de-Touraine, Frankrijk

De dag begint met het smeren van de kettingen en andere gevoelige onderdelen van de fiets. Vanwege de weersomslag is dit het einde van de arm- en beenwarmers en moeten vanaf nu de armen, benen en gezicht goed ingesmeerd worden, factor 50 hebben we van onze zorgzame vrouwen meegekregen. Het is prima weer en allebei genieten we heel erg van een ontzettend mooi landschap. Degenen die van fietsen, wandelen of golfen houden moeten beslist een keer naar dit gebied gaan, pik een stukje mee van de St. Jacobsroute die redelijk goed staat aangegeven. De riviertjes La Vienne en Le Clain met alle daarbij behorende dorpjes zoals Nouatre, Dange St. Romain en Dissay zijn een belevenis en de golfers moeten eens een balletje gaan slaan in Traversais, geweldig. Ook moet je 's morgens eens een kopje koffie gaan drinken in een cafe, wat een sfeer. Oude mannetjes die om half elf al van een glaasje rose genieten en wat verder opvalt is dat er heel veel gegokt wordt. Uiteindelijk komen we na een ontspannend dagje fietsen aan in Poitiers, een moderne stad met een prachtig centrum. Aangekomen in Portiers bleek ons wasje van de vorige dag mooi droog te zijn. We hebben nl een vast ritueel, douchen en tegelijkertijd kleren wassen en.....

*** Morgenvroeg gezond weer op **

1. Jos:
    Hoi.
    Weer een mooi verslag. Geniet verder.
    Mooi weer is wel fijn. Goed smeren.
    Fiets ze verder.
  2. Hanneke:
    10 mei 2015
    Als ik de verhalen kees proef ik avontuur. Het verlangen om ook op reis te gaan. Misschien een idee om (nu jij Rob 60 bent dus senior) wat artikelen te gaan schrijven voor de Plus, Anbo etc over leuke vakanties voor ouderen
  3. Yb de Rooij:
    10 mei 2015
    Hé Rob en Cor, wéér een stukje dichter bij Saint Jacques ... Prachtig weer qua temperatuur en fijn dat er routes zijn, die jullie kennelijk langs mooie punten in de goede richting brengen. Geniet er van !