Dag 12 vrijdag 8 mei 2015 Tours-Ste Maure de Touraine 58 km totaal 1020

8 mei 2015 - Sainte-Maure-de-Touraine, Frankrijk

Elke dag is bijzonder, maar deze heel erg !

'n Heerlijk ontbijt vanmorgen  in Hotel Moderne ( tres vieux...) en een bijzonder t- shirt voor mijn verjaardag  van mijn reisgenoot ( zie foto)

In de zeer vroege morgen contact met met t thuisfront om de felicitaties  te krijgen en ander belangrijk  nieuws te delen

We zijn vandaag  de 1000 km grens gepasseerd. ( per auto maak je veel minder kilometers:723...) Hoewel we een korte rit hadden bedacht, zijn we toch nog tot een uur of vijf onderweg geweest. Somber  weer en ook nog wat buien.

In een plaatselijk dorpscafe koffie gedronken. Daar zat  't vol met mannen die allemaal vrij waren vanwege het  70 jarig bevrijdingsfeest van Frankrijk

Al die mannen deden allerlei gokspelen,  zoals de paardenraces.

Want niet aleen Frankrijk is bevrijd, ook Cors broer Henk werd geboren op die dag, 10 jaar later op moederdag  IK,, zei de gek, en ook Jenny's zoon Wouter heeft dezelfde geboortedag .

Vandaag  weer een bijzondere ontmoeting:Rob Baxks uit Rozendaal met zijn persoonlIjk verhaal op weg naar Saint Jacques.

Een speciale groet voor de familie  ( ook veel felicitaties via facebook)  Dank voor alle lieve Wensen !

Gelukkig  ben je eraan gewend dat we weg zijn op 8 mei . We drinken nog wel een borrel op een andere dag.

En toen ik Cor kwijtraakte was een stel lieve Belgen me behulpzaam om hem op te sporen ( zie foto) Cor en ik hebben meteen goed afgesproken  hoe te handelen een volgende keer.

Een vorstelijke maaltijd  in le Cheval Blanc was een feestelijke afsluiting van deze dag !   Zeer persoonlijke bijdragen van mijn vier kinderen raakten me emotioneel ! ♡♡♡♡

En natuurlijk een heerlijk wijntje uit de streek..

**** Vier het leven, in voor en tegenspoed  ***

1. Han Verkuijlen:
    8 mei 2015
    60 jaar, een mijlpaal. Mooi dat je op afstand veel reacties krijgt en je het beleefd alsof het ook weer heel dichtbij is. Zeker als het om je aller naasten gaat. Zo zie je maar, jarig zijn kun je altijd en overal op je eigen wijze vieren!
    Maar onthoud , vieren doe je op elk moment dat jij vindt dat er iets te vieren is. Jarig of niet. Er is altijd wel een reden om het glas te heffen!
    Voor vandaag een troost de jonge 60 -tig jarige!' Proost!
  2. Han Verkuijlen:
    8 mei 2015
    Troost moet natuurlijk toast zijn
  3. Karin & Bea:
    8 mei 2015
    Rob van harte gefeliciteerd.
    Heren zet um op....de volgende 1000 km zijn in zicht.
    Geniet ervan!!
  4. Jos:
    Hoi.
    Leuk weer om te lezen.
    Bonne route demain.
  5. Yb de Rooij:
    9 mei 2015
    Mooi Rob en Cor. Ik geloof dat je een leuke verjaardag hebt gehad. Ik denk wel eens terug aan onze jeugd en met name de verjaardagen. 8 mei is makkelijk voor mij want ik heb maar liefst 4 vrienden/familieleden die op 8 mei jarig zijn. Ik weet nog dat op mijn verjaardag mijn moeder altijd een ijstaart regelde (in de winter, nota bene ... en bij de IJsvogel in de Minderbroederstraat) en verder pata eten, die mijn moeder zelf bakte in Diamant frituurvet..... Waar is de tijd, Rob ? Ik blijf jullie volgen tot het einde van de reis ...
    Cordialement !
    Ybe
  6. Rob:
    11 mei 2015
    En dan die heerlijke mayonaise., die ze volgens mij ook zelf maakte !
    En herinner je je nog friettent Ome Piet, waar je aan de achterzijde ook een frietjje kon kopen ?
    Ik meen voor een kwartje zo'n witte puntzak, met voor 5 cent mayo
    Wat was alle vroeger toch mooi en lekker in de herinnering...
  7. Arnold Reijnen:
    14 mei 2015
    Als fietsende Nederlander dien je toch wel heel goede voorbereidingen te treffen, en ver vooruit te denken. Hondenfluitje voor aanvallende honden (dat ook weer averechts kan werken), en een speciaal t-shirt voor een jarige onderweg. En dan gewoon vergeten af te spreken wat je doet als je elkaar kwijt raakt.