Dag 11 Donderdag 7-5-2015 Vendome - Tours 80 km, totaal 962 km

7 mei 2015 - Tours, Frankrijk

Het  was vandaag een rustige dag, zowel wat het fietsen betreft als de ontmoetingen met andere Santiago-gangers. Voordat we vertrokken hebben we in de cathedraal van Vendome kaarsjes aangestoken voor twee bijzondere intenties. Het was lekker relaxed fietsen, het voelde ten opzichte van gisteren als fietsen met een fiets met trapondersteuning. Ook voor mij (Cor) komen we in bekend terrein. Ik denk tijdens het fietsen nog vaak terug aan de overnachtingen met de vouwwagen op reis met Stijn en Willem. Ook denk ik wanneer ik weer 'n klimmetje  moet maken aan de taak die mijn zoon Stijn wacht begin juni om zoveel mogelijk de Alpe-d'Huez op te fietsen om geld voor kankeronderzoek binnen te halen, daarbij geldt  "opgeven is geen optie". Ook zien we de eerste wijnranken langs de route, we zitten in het bekende wijngebied van Vouvray, het stadje is trouwens heel leuk. Ook stoppen we regelmatig om even de verschillende routes af te stemmen, de route zoals beschreven in de boekjes van Sweerman en die van de route geprogrammeerd in de Garmin.  Uiteindelijk komen we in een klein sfeervol hotelletje in het centrum van Tours terecht. Dit hotel wordt gerund door twee jonge enthousiaste ondernemers, die zelf ook bezig zijn om het te restaureren. Morgen wordt een bijzondere dag, Rob wordt 60.

*** Kostbaar is de wijsheid die door ervaring wordt verkregen **

1. Han Verkuijlen:
    7 mei 2015
    Een rustige dag is soms nodig. Nodig om de historie te herbeleven en vooruit te kijken wat komt. Alpe d'Huez, een mooie uitdaging. Onze zoon Joost heeft vorig jaar de alp 4x gefietst. Ik heb de alp naar boven gelopen. Een hele belevenis. Een dag met twee gezichten.
    Enfin, voor een goed doel. En inderdaad, opgeven is geen optie.
    Geniet van jullie verblijf in Tours, en morgen gezond weer op. Weer een nieuwe etappe.
  2. Jenny:
    7 mei 2015
    Mijmeringen van een pelgrim, een reiziger.... mooi dat in ieder mens zoveel positiviteit schuilt. Rob, alvast proficiat met je verjaardag morgen! Cor, proficiat met je maat. Samen een nóg mooiere dag dan gewoon mooi.
  3. Harry en Carien:
    8 mei 2015
    Rob, proficiat met je 60e verjaardag. Tot dusver gaat het prima met jullie tocht, zo lezen we. Veel fietsplezier de komende dagen.
  4. Marga & Walther:
    8 mei 2015
    Dag Rob, wij willen je van harte feliciteren met je 60 ste verjaardag.
    Wat wij gelezen hebben gaat het goed met jullie en het fietsen,fijne dag vandaag. Het is toch bijzonder om je 60ste verjaardag te vieren op de fiets. Nog veel fietsplezier naar Santiago.
  5. Jaap van Eeden:
    8 mei 2015
    On commence a avoir pour plus cher de bougies que de gâteaux !! Bon anniversaire vieux!
  6. Jos:
    Waar zijn mijn reacties?
  7. Rini:
    8 mei 2015
    Rob allereerst van harte gefeliciteerd !
    Geniet samen van de mooie momenten en naar ik lees de herinneringen aan het gebied waar jullie door fietsen.
    Bon voyage!!
  8. Ralf:
    Hallo Cor en Rob,

Jullie zijn al een heel eind op weg, wat gaat dat snel! Zo te zien en te lezen gaat alles goed. Veel plezier en succes met de rest van jullie tocht.
  9. Annie van Puijenbroek:
    8 mei 2015
    Hoi Rob, gefeliciteerd met je 60ste verjaardag! Geniet nog heel lang van jullie mooie reis. Groetjes ook van Roland
  10. Henk en gonnie:
    8 mei 2015
    8 mei, een mooie dag om jarig te zijn. Proficiat Rob.
  11. Yb de Rooij:
    Nogmaals proficiat Rob !
    De eerst wijnranken =. Is er een kans dat je langs Saint Emilion komt ? Doe dan de groeten aan het dorpje Saint André de Cubzac. Daar heb ik 42 jaar geleden geplukt. Niet vanuit zo´n Hollandse organisatie, maar gewoon er naar toe rijden (5 jongens in een Mercedes) en aankloppen.
    Ik aanbid Bacchus, maar weet ook wwelke prijs je moet betalen om de oogsat binnen te halen. Plukken òf de pluk ophalen bij de plukkers met een grote seau op je rug, waarin
  12. Arnold Reijnen:
    14 mei 2015
    Vroeger leerden we op school: de Moren werden verslagen bij Tours en Poitiers. In mijn gedachten moesten die twee steden dus vlak bij elkaar liggen. Toen we op vakantie gingen naar het zuiden van Frankrijk, en we reden van Tours naar Poitiers met de auto, toen vond ik dat toch nog een klere end. En dat doen jullie op de fiets. Respect.