dag 4 Tournai - Bony 105 km Totaal 409

30 april 2015 - Bony, Frankrijk

t Begint al gewoon te worden: opstaan kwart voor 7, ontbijt om half 8 en dan zitten we omstreeks half 9 op de fiets. Vaak dan even zoeken om de goede route op te pikken. Tot de lunch flink doorfietsen, zo'n 50 km liefst, en daarna de rest.

Maar vandaag was 't pittig, veel tegenwind, paar buitjes en flink klimmen. Mooie landschappen,  kasseien  ( De hel van Noord Frankrijk , voor de wielrenkenners)

Maar alles ging goed, geen last van benen, billen of moraal. We pakken spontaan de kop. (Cor misschien  nog iets vaker.. hij heeft de Garmin, Rob 't beroemde boekje van Sweerman)

De Franse grens gepasseerd, vanaf nu zo'n twee weken Frankrijk door, denken we. en  dan  vanaf Saint Pied de Port  de Pyreneeën  in..

We ontmoeten veel mensen, vaak belangstellend naar de fietsen, naar ons reisdoel, waar we vandaan komen... Allemaal heel vriendelijk, geïnteresseerd,  behulpzaam.

Morgen gaan we richting Compiegne.  Hoop dat 't weer goed blijft  En 't is natuurlijk 1 mei, dag van de Arbeid ! In Frankrijk is daar altijd veel aandacht voor

Leuk om al jullie reacties  te lezen ! DANK daarvoor !

*** Stop op tijd ( met werken) dan kun je veel fietsen, en ver ! **

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hanneke:
    30 april 2015
    Nou de dag van de arbeid moet dan toch een extra motivatie zijn, en denk aan dat gespierde lijf wat langzaam aan ontstaat door deze prestatieNiet te vergeten de morele boosten last but not least een verhaal wat generaties wordt doorverteldAllez Allez!
  2. Roel:
    30 april 2015
    Hi Rob en Cor! Leuk om jullie updates te lezen! Nu al in Frankrijk dat hebben jullie vlot gedaan, al die tegenwind is wel balen, scheelt een hoop energie maar het kan niet altijd van voren waaien! Geniet ervan in Frankrijk, het lekkere weer en het lekkere eten, Amusez-vous bien!
  3. Sjaak van de wijngaard:
    30 april 2015
    Kijk al weer uit naar de dag van morgen.
  4. Femke:
    30 april 2015
    Recht zo die gaat!! Vive la France!!!
  5. Yb de Rooij:
    30 april 2015
    Nou nog een klein stukje door Frankrijk ... Nee serieus. NU begint een prachtig stuk van de tocht, denk ik.
    Alors, je t´en prie Rob et Cor: Soyez toujours prudent et vigilant dans le trafic en France. Un malheur se passe en géneral tres soudain. Bon chance mes copains !!
  6. Rob:
    Nou Ybe,dank voor t advies
    ja we dragen onze vestjes en kijken heel goed uit,want soms rijden we opeens een stuk langs een snelweg en daveren de trucks voor bij We hebben ook spiegels en waarschuwen elkaar steeds.
  7. Annelies:
    30 april 2015
    Nu begint het echte werk denk ik in Frankrijk. Zal wel heel mooi zin. succes jullie.
  8. Lian van Meurs-Merks:
    1 mei 2015
    Zet 'm op jongens! Zo gaat ie goed!!
  9. Els enToon:
    Hallo Cor en Rob,
    Fijn te horen dat de reis zo voorspoedig verloopt! Geniet ervan en succes!! Viva La France!
  10. Hanna:
    1 mei 2015
    Hallo Rob en Cor wat moet dat fijn zijn om weer in Frankrijk te zijn geniet van jullie mooie tocht. Ik vind het nog steeds een prestatie hou vol Ik hoop voor jullie dat de wind gaat draaien dat is een stuk prettiger oké mannen van het goede leven de groetjes Agge mar leut het
  11. Han Verkuijlen:
    1 mei 2015
    Heren, 1 mei is in Frankrijk echt een 'heiligendag', dat hadden jullie als francofielen kunnen weten. Maar, al weer ruim 500 km gefietst!
    Geniet ook een beetje van la douce France! Bon voyage!
  12. Karin & Bea:
    1 mei 2015
    wat fijn om te lezen dat het goed gaat.
    Veel fietsplezier verder
  13. Yb de Rooij:
    3 mei 2015
    1 mei is geen traditie (meer) in Nederland. Leuk om te horen dat Frankrijk daar nog wel veel aan doet.
    Dat doet me denken aan een oom die ook socialist was. Socialisme is wel iets dat speelde in onze familie in Amsterdam. Hij spoorde iedereen aan om vooral vrij te zijn op 1 mei. En ja hoor, iedereen was vrij ... behalve mijn oom, die werkte gewoon.
    Fiets maar lekker door..