Dag 9 dinsdag 5-5-2015 Chartres - Bonneval 46 km, totaal 803 km

5 mei 2015 - Bonneval, Frankrijk

Vandaag hebben we rustig aangedaan. Om 11.30 u vertrokken we uit Chartres in zwaar bewolkt weer en hebben tot Bonneval doorgefietst, waar het weer al weer een stuk vriendelijker was. Bonneval is een leuk idyllisch plaatsje bij Cor bekend van een tussenstop op vakantie. Onderweg vanuit Chartres hebben we nog de "dazer" uitgeprobeerd. Dit is een apparaatje waarmee je honden kunt verjagen d.m.v. hoge tonen, die door mensen niet gehoord kunnen worden. Een  hond reageerde niet; die is op advies van Rob doorgestuurd naar het doveninstituut van St. Michielsgestel.

*** Na gedane arbeid is het goed rusten **

1. Jos:
    5 mei 2015
    Mooi bezig. Goede reis verder.
  2. Han Brabers:
    5 mei 2015
    Alweer een week voorbij, mannen ! Wat een prestatie ! Wij genieten van jullie verhalen. Ik ben nu een boek aan het lezen ook een reisverhaal van Trees van Rijsewijk " Kumari" Mijn dochter uit Nepal. Het gaat over haar fietstocht door Nepal,Tibet, China en India. Zo zijn wij in gedachten bij jullie. Misschien wordt dit jullie nieuwe reisdoel?
    Tot gauw, familie Brabers.
  3. Maria van Tiel:
    Ha Rob & Cor,
    Superleuk om jullie zo te volgen, ben ik zelf ook ´n beetje op reis.
    Jullie gaan hard en goed, dus zo volhouden zou ik zeggen!
    Een hartelijke groet uit ´s-Hertogenbosch
  4. Jenny:
    5 mei 2015
    Vandaag vieren we de vrijheid. Dit moet toch een extra dimensie aan jullie reis geven, die vrijheid, lijkt me zo. We zijn net terug uit Zuid-Limburg en hebben voor velen, en dus ook voor jullie, een kaarsje gebrand bij OLV Sterre der Zee. Zo'n reis geeft en leert je veel en we hopen dan ook dat jullie door deze reis, waarin het geven en nemen en delen is, weer een stuk rijker worden. Een mooie voortzetting. We volgen jullie! Jenny en Jacques
  5. Rob:
    6 mei 2015
    Mooi Jenny en Jacques !
    Dank voor voor jullie reactie.
    We zijn er blij mee en met alle support die we krijgen.
    Groetjes Rob
  6. Esther van den Berg:
    6 mei 2015
    Hoi Cor en Rob,
    Ziet er allemaal leuk uit zeg op deze site, leuk om jullie zo te kunnen volgen! ik zie dat de eerste kwajongensstreek al heeft plaatsgevonden in Rue de la Liberte.....Prachtig!
    veel goede kilometers en nog meer bijzondere ervaringen gewenst ;-)
    groeten Esther
  7. Yb de Rooij:
    7 mei 2015
    Zoveel last van loslopende honden ? Een dazer KAN helpen, maar ook averechts werken. Pas op dat een hond niet agressief wordt van het geluid, want dan staan de bekende (gebakken) peren op het menu. Het lijkt onbeestelijk, maar je hebt méér aan een busje CS gas. Volgens mij mag je dat in Frankrijk nog hebben (in NL niet). Eventueel gebruiken bij (extra) agressieve honden. Geeft geen blijvend letsel. Wel 's-morgens opletten en niet verwarren met de bus Axe !!!