Dag 38 woensdag 3 juni 2015 Santiago de Compostela - via Barcelona naar Amsterdam

3 juni 2015 - Santiago de Compostela, Spanje

EN NU NAAR HUIS !!

We zijn zojuist met de bus aangekomen op het vliegveld van Santiago. Vanuit de overvolle bus zagen we heel veel pelgrims hun laatste kilometers lopen en een enkele fietsende pelgrim.
Nu dus aan mij, Rob, de beurt om dit laatste verslag te componeren.
Vanmorgen een lekker warm bad genomen, zonder Cor te wekken. Na 't ontbijt nog een keer naar het Plaza del Ombradoiro , wat cadeautjes gekocht en op bezoek bij de ontmoetingsruimte van het Nederlands Genootschap van Compostela. We kregen koffie van de twee vrijwilligers Theo en Alexander. Gezellig wat zitten keuvelen.

Wat overpeinzingen:
* We zijn heel blij met alle respons op onze reislogger, 2617 bezoekers, misschien 100 vaste lezers, 23000 paginaweergaven !
* Mijn oordopjes zitten voorlopig in hun doosje en mijn gehoor apparatuur kan weer in zonder geruis van de wind.

* Gemiddeld fietsten we 78 km per dag

* " Wat als": Het oorspronkelijke plan was om op 10 mei te vertrekken, net na mijn zestigste verjaardag, maar omdat Marieke en Roel hun eerste kindje op 31 mei verwachten hebben we de vertrekdatum naar 27 april verzet, net na de ' bruiloft' van Lieke en Stijn. Dus zouden we op 10 mei nooit vertrokken zijn, vanwege onze Jasper..
*Als het goed is worden onze fietsen vandaag vervoerd naar Gestel door de firma Soetens , allebei, want dat scheelde behoorlijk in prijs ! Ze zullen morgen ook wel afgeleverd worden.
* Ik vind het nog steeds FANTASTISCH dat we geen materiaalpech hebben gehad. Ik dankzij mijn fietsenmaker Willem Jan van Buuren die de juiste tandwielen, ketting en anti-lekbanden verzorgd heeft. (Voor Cor zijn Trek was dat Berry Roelofs  ) Zodra mijn Gazelle er is gaat hij naar Willem voor een 'servicebeurtje' . Poetsen doe ik daarna zelf, want mijn fiets is gruwelijk ' smerrig'
* Sint Jacob is ons steeds goed gezind geweest, ik heb hem daarvoor gisteren omhelst.
* De vriendschap met Cor was perfect, 38 dagen 24 uur per dag samen is heel goed gegaan
* Onze lichamen bleken toch heel sterk te zijn om onze droom waar te maken ! Misschien ook wel vanwege de goede voorbereiding /training
* En vanmorgen liet onze Roel me weten dat hun kindje misschien wel in week 42 geboren gaat worden... ( Stiekem denk ik aan 5 juni de verjaardag van mijn vader..)

Het gezegde "partir c'est mourir un peu" past niet helemaal bij als spreuk van de dag, daarom deze:

*** HET IS GOED ...THUISKOMEN **

ADIOS..

1. Han Brabers:
    3 juni 2015
    Voor zó meteen mannen : "WELKOM THUIS".
  2. Willem-Jan:
    3 juni 2015
    thanks. en fijn dat we samen de goede keuze hebben gemaakt!
  3. Ger Steendijk:
    Hoi mannen,
    Jullie hebben het echt goed gedaan!! Petje af!! Nu lekker genieten van het thuisfront. Liefs Paul en Ger
  4. Arnold Reijnen:
    3 juni 2015
    Ik heb genoten van jullie tocht, woordkeus, doorzettingsvermogen en vriendschap.
  5. Karin & Bea:
    Welkom thuis mannen.
    We hebben iedere dag jullie verhaal gelezen, heb was geweldig we zullen dit gaan missen.
    Ga er maar lekker van nagenieten.
    Bea en Karin
  6. Jos:
    3 juni 2015
    Het mooi om jullie belevenissen te lezen.
    Behouden thuis tot dan maar. Groet uit een zonnig en warm BOURGOGNE.
  7. Han Verkuijlen:
    Heren, chapeau!
    Nu de 'nazorg' , maar dat komt vast goed aan het thuisfront. Met een geweldig mooi vooruitzicht, de geboorte van jullie kleinkind.
    De foto's , verhalen en de reacties zullen jullie nog vaak doen herinneren aan deze bijzondere missie!
    Tijd voor een goed glas wijn en de eerste verhalen te delen!
  8. Mat Knaapen:
    5 juni 2015
    Dank voor jullie verhaal. Ik gebruik de inhoud om mijn eigen tekst waar relevant te verbeteren, zodat toekomstige pelgrims/fietsers goed voorbereid op weg kunnen gaan. En wellicht pluk ik nog een of meer mooie foto's van jullie site.

Geniet nog heel lang na van de enerverende ervaring die jullie hebben opgedaan.
    Mat Knaapen
  9. Yb de Rooij:
    7 juni 2015
    iK HEB HET REAGEREN OP ELK REISVERSLAG HELAAS NIET KUNNEN WAARMAKEN, MAAR IK WEET WÈL DAT DAT IK ELK VERHAAL HEB GELEZEN ... DAT KLINKT TEGENSTRIJDIG, MAAR SOMS HAD IK NIETS OP TE MERKEN NA HET LEZEN. EN OM ZO'N VERHAAL AF TE SLUITEN MET 'GA ZOO DOOR' OF 'HOU VOL' VOND IK NIET GEPAST.

ROB EN COR IK BEN ONTZETTEND TROTS OP JULLIE, OP DEZE WERELDLIJKE PRESTATIE.
  10. Rob:
    7 juni 2015
    ybe! ( oudste vriend)
    Jij bedankt voor je reactie!
    Het was voor ons een onvergetelijke, unieke prestatie.
    We zijn ook een beetje trots op onszelf., we wisten ook niet of er al die Cols wel over konden, of onze conditie voldoende zou zijn, of we al die verhalen over blaren op de kont, spierpijn, pijn in de rug, polsen, knieblessures,wilde honden, snot voor de ogen, en zo meer moesten geloven.
    Ook geen lekke banden, gebroken kettingen, versnellingen die stuk gaan, geen diefstal
    ...
    Kortom: het wad gewoon super !
  11. Sandra:
    9 juni 2015
    geweldig dat jullie deze prestatie hebben neergezet. leuk om te lezen. wat ook erg leuk is dat er nu op tv een programma over is; dat maakte het nog levendiger. tot in de sauna
  12. Harry & Wilhelmien (koppel uit volkel):
    5 juli 2015
    Hoi rob en cor, dat koppel ui volkel is ook weer thuis. Totaal 35 dagen gefietst. Alle bergen bedwongen, zelfs de Pyreneeën.Slechts een keer tot op het bot nat geworden, een dag ivm regen niet gefietst. Verder prachtig weer gehad.
  13. Rob:
    5 juli 2015
    Geweldig !!
    Een geweldige prestatie !
    We vinden vast een gelegenheid om gemeenschappelijke ervaringen uit te wisselen !!
    Groet Rob
    ook namens Cor