dag 10 woensdag 6 mei 2015 Bonneval -Vendome 79 km totaal 882

6 mei 2015 - Vendôme, Frankrijk

Het was een veel opzichten een afwisselende dag !

Wat betreft het weer: het begon mooi op onze camping, maar al snel kwamen er een paar felle regenbuien bij Chateaudun. Dus regenkleding aan.  Ook wat flinke briesen waarvoor we moesten schuilen. Maar ook heel veel blauwe luchten en flink wat wind. Hard ploeteren dus. Maar we klagen niet want het was weer heel mooi in het prachtige landschap bij de Loir te fietsen !!

Aan  deze streek hebben we vele goede herinneringen : bijv aan Cloyes sur le Loir, waar we nu een stokbroodje ei aten, we waren verschillende  keren daar op de camping met een Parc de Loisir. De kinderen vermaakten zich best daar met waterfietsen,  pony rijden, het zwembad met glijbaan. Er was ook een midgetgolf  baan en onze jongens waren zo fanatiek dat bij een uitschieter een dokter bezocht moest worden voor een paar hechtingen  !

Cor en ik treffen tot nu toe steeds goede overnachtingen met een prima douche.  Onszelf en onze kleding wordt dan gewassen De fietskleding  is dan de volgende dag weer droog en fris.

Lichamelijk gaat t wonderwel goed, geen spierpijn , blaren (op de kont ), of ander herenleed...

Het contact  met onze thuisbases gaat prima, via apps, SMS, of telefoon. Via de whatsApp telefoon gister een uitgebreid  gesprek met zoon Jasper. en eerder met zoon  Sjoerd, helemaal in Zuid Afrika. . En uiteraard veel contact  met onze vrouwen..

We willen wat mensen groeten die we onderweg, soms opnieuw, tegenkomen:

Brigitte uit Oostende, alleen op de fiets op weg naar Compostela

Henk, pridikant uit Bussum ( waar zit je ?)

Tom en Nathan, vader en zoon op de fiets

Jessica uit Helmond die mooie boeken schrijft

Twee jonge Ieren

En tenslotte  de excentrieke  Danny Staples uit Londen (69 jaar jong) die te voet op weg is. Hij vond zijn rugzak te zwaar en loopt nu met een kinderwagen...Zijn dochter reserveert per dag een overnachting.

Ik, Rob, heb nu twee spiegels, om alles goed in de gaten te houden ( was toch al een hobby) We kruisen namelijk ook wel eens de Nationale wegen.

We proberen de franse economie wat op te peppen, want hoewel we lowbudget proberen te doen dragen we daar toch aan bij.

Ter illustratie  van deze dag proberen we in de loop van deze avond nog wat foto's  bij te voegen. GROETJES

**** De kaarsen branden voor jullie allemaal en voor enkele in het bijzonder**

1. Jos:
    Mooie belevenissen.
    Hou je taai.
  2. Jet en Jeroen:
    6 mei 2015
    Ja... papa en mama die vandaag, 65 jaar geleden, 'verkering' gekregen, ik heb hier ook de kaarsjes branden!
    Wat zijn jullie heerlijk onderweg, broertje!!
    Geniet ze samen! En geniet van de nabijheid van Godelieve en Toos!
  3. Han Verkuijlen:
    Heren,
    Het gaat jullie, zo te lezen goed! En, een reis door Frankrijk is sowieso een feest. Het weer neem je er dan bij. Overigens is het weer hier vandaag van hetzelfde soort!
    Fijn dat je met de hedendaagse communicatiemiddelen toch ook weer dicht bij huis bent!
    Een voorspoedig vervolg!
  4. Henk van Dijk:
    7 mei 2015
    Dag Rob en Cor, zit nu in Chatellerault, bijna in Poitiers, vanafdaar nemen we een andere route. Misschien zie ik jullie weer in de Pyreneeën. Buon Camino!
  5. Piet en joke:
    7 mei 2015
    Dag Cor en Rob,

Ook wij volgen jullie elke dag, fijn dat het goed gaat, het is zo leuk om onderweg te zijn met je fiets. Ik, Joke, heb de kaart van Frankrijk naast me liggen om goed te zien waar jullie zijn.
    Nog veel plezier.
    groeten Piet en Joke.
  6. Klaas en Gera:
    8 mei 2015
    Rob hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.Dit is een bijzondere manier om je verjaardag te vieren. Wij volgen jullie elke dag. Zo te lezen gaat het goed, knap hoor. Veel plezier
    Groeten Klaas en Gera
  7. Arnold Reijnen:
    14 mei 2015
    Ik geniet van jullie verslagen. Er lopen (en fietsen) wat leuke vreemde vogels langs 's heren wegen. Verder: lang leve de moderne communicatiemiddelen. En dat jullie ook in de toekomst bespaard mogen blijven van "herenleed".